Sommerkonsert i Eidfjord

Vi inviterer til Sommerkonsert på Vøringfoss Hotel
Søndag 15. juni klokken 18.00 Vi synger et variert program med toner til den lyse årstiden.

Sommerkonsert i Gamle Bergen
12. juni klokken 19.30

Medvirkende:
Bergen Kammerkor, dirigent Annlaug Hus

Karl Jenkins: The Armed Man – A mass for peace

St. Markus kirke Søndag 17. mars klokken 19.00

Medvirkende:

Bergen kammerkor utvidet med prosjektsangere
Dirigent: Annlaug Hus

Solister:
Eli-Johanne Rønnekleiv
Geir Dancke Molvik

Orkester:
Line Gulbrandsen, fløyte
Stefan Bivand og Sylwia Harasiuk, fiolin
My Steinum, bratsj
Kristin Wærholm, cello
Jon Mjølhus Åsnes, kontrabass
Svein H. Giske og Torstein Holmås, trompet
Andreas Heier Røe og Torstein Åvar Sollien, perkusjon
Mariko Takei Myksvoll, orgel

Sacred Heart
Storetveit kirke, 15 desember 19.30

Bergen kammerkor inviterer til en stemningsfull inngang til julen i Storetveit kirke. Sammen med pianist Tor Erik Seime Pettersen og strykekvartett feires gleden fra barokken og renessansens lovprisninger sammen med musikk fra vår tids komponister.

Mozart, Vivaldi, Lauridsen, Ola Gjeilo og Rutter er bare noen av komponistene som står på programmet. Det inviteres også til allsang og vår egen tenor Geir Dancke Molvik setter stemningen med O helga natt.
Strykekvartetten består av:Stefan Bivand, Sylwia Harasiuk, Eugenio Meneghel og Rebekka Eikefet.

Julekonsert i Fana kirke
desember kl. 19.00

Fana kammerorkester og Bergen Kammerkor byr på julestemning i Fana kirke – tirsdag 5. desember.
Vi skal fremføre Arcangelo Corelli – Concerto Grosso nr 8 (julekonserten) og ellers verker av Händel, Mozart, Vivaldi, Gjeilo, Lauridsen, og flere.

Voices for Peace
Korkonkurranse, Perugia Italia

Med en bukett – Sommerkonsert i Gamle Bergen
14.juni kl. 19.00

Bergen kammerkor inviterer til sommerkonsert i vakre omgivelser i Torvsalen, Gamle Bergen, onsdag 14. juni kl 19:00

Med en bukett av romanser, folkeviser, sakrale og lyriske toner hilser vi sommeren velkommen i hyggelige, historiske omgivelser. Det vil bli presentert musikk av Marenzio, Viadana, Debussy, Gjeilo, Barnum, folketoner m.fl.

Wintertide
40 års jubileumskonsert
Universitetsaulaen 17. februar, kl. 19.30
Bergen Kammerkor
Annlaug Hus, dirigent
Tor Erik Seime Pettersen, klaver
Tone Vatle, programleder

Bergen Kammerkor starter 2023 med å feire sitt 40-årsjubileum med en konsert vi har kalt Wintertide.

Programmet speiler både årstiden, naturen og livet, og presenterer korets bredde med musikk av Barber, Ešenvalds, Gjeilo, Piazzolla, Schumann, Stenhammar, Orbán, folketoner m.fl.

Fortsettelse konsertarkiv 2021 -2022